Nowe!

W jakiej pozycji spać, żeby się zdrowo wyspać?

Kładąc się wieczorem do łóżka, raczej nie zastanawiamy się co będzie się działo z naszym ciałem podczas snu. Tymczasem okazuje się, że pozycja w jakiej śpimy jest bardzo ważna. To, w jakiej pozycji śpimy może mieć wpływ na to, że się wysypiamy, lub wprost przeciwnie. Okazuje się, że złe ułożenie naszego ciała podczas snu może powodować szkody dla naszego zdrowia! Jakich więc pozycji unikać podczas snu?




Spanie na brzuchu
Jest niewiele osób, które śpią na brzuchu – ale ci, którzy to lubią, inaczej po prostu nie zasną. Tymczasem w takiej pozycji nasz kręgosłup nie ma wystarczającego podparcia. Ponadto głowa jest zwykle obrócona mocno w bok, co może skutkować bólem szyi o poranku, kiedy już wstaniemy.


Pozycja embrionalna
Wiele osób zasypia zwiniętych w kłębek. Niestety taka pozycja powoduje poważne wygięcie kręgosłupa, złożenie do siebie łopatek, ściśnięcie płuc, na skutek czego mogą wystąpić problemy ze swobodnym oddychaniem.


Sen w pozycji rozgwiazdy
Jeśli śpicie na plecach z rękami i nogami rozłożonymi na boki, może to powodować napięcie mięśni ramion. Taka pozycja sprzyja również chrapaniu i może wywoływać refluks przełyku.


Spanie na prawym boku
Jeśli śpimy na boku, to z jednej strony następuje ucisk na narządy wewnętrzne, które znajdują się po stronie, na której śpimy, a z drugiej zwiększa się obciążenie dla narządów „na górze”. Spanie na prawym boku może prowadzić do zgagi oraz niekorzystnie wpływa na serce, wątrobę, płuca i żołądek. Spanie na lewym boku jest z kolei zalecane kobietom w ciąży – taka pozycja poprawia ukrwienie i przepływ substancji odżywczych do łożyska.


Pozycja na boku, z wyciągniętą ręką
Ta pozycja powoduje nacisk na nerwy ramienne, co może prowadzić do czasowego zaniku mięśni barku i ramienia. Budząc się, możemy odczuwać ból i zdrętwienie ręki.


Jaka pozycja jest najlepsza do spania?
Najzdrowsza do spania jest pozycja „na żołnierza”, tj. na plecach, z wyprostowanymi nogami, rękoma ułożonymi wzdłuż ciała.

Jest to pozycja dobra dla naszych pleców i szyi. Zmniejsza ryzyko wystąpienia bezdechu sennego (ustanie wentylacji płuc przez okres dłuższy niż 10 sekund lub spłycenie oddechu poniżej 50%). Jeśli dodatkowo podeprzemy głowę poduszką, zapobiegniemy napięciu mięśni karku i kręgosłupa.

Wygodnie?
Dobranoc. 🙂

źródło: umnaja.ru

 

Skomentuj