Rankiem 8 maja Prezes firmy Uber – Travis Kalanick opublikował wpis z pierwszym zdjęciem ciężarówki z naklejką usługi Uber Towarowy. Już wcześniej szef firmy informował, że Uber jest zainteresowany przewozsmi towarowymi.
Uber liczy na przejęcie klientów firm przewozowych, które naliczają 15-20% marży od kierowców i klientów. Z uwagi na wysokie zapotrzebowanie, firma dostrzega szansę, aby przyciągnąć wielu kierowców, tak jak to zrobiła w przypadku przewozów osobowych Ubera. Koszty przewozu ładunków mogą się zmieniać pod wpływem wielu czynników: cen paliwa, ubezpieczenia i ogólnej inflacji, jednak spółka spodziewa się, że model, który wypracują będzie bardziej skuteczny niż praca z pośrednikami.
W październiku 2016 Uber ogłosił rozpoczęcie testowania usługi Uber Towarowy w Stanach Zjednoczonych. Następnie poinformował, że spółka planuje uruchomienie nowego produktu już w 2017 r. W lecie 2016 roku Uber Otto nabył firmę, którą zaangażował do stworzenia usługi, pozwalającej kierowcom i klientom komunikować się bezpośrednio. Ponadto, Otto ma rozwinąć flotę ciężarówek należących do prywatnych właścicieli. Pierwsza przesyłka miała miejsce w październiku 2016 roku – firma dostarczyła 50.000 puszek piwa Budweiser do miasta Loveland w Colorado Springs. Oficjalnie nie prowadzi się już obecnie testów, ponieważ władze uznały, że ciężarowki Otto korzystają z autostrad Kaliforni w sposób niezgodny z zasadami użytkowania.
Firma już od jakiegoś czasu kojarzy firmy w USA, które komunikują kierowców ciężarówek z klientami korzystającymi z aplikacji, bez pośredników. Czy uda się to na wielką skalę?
źródło: tjournal.ru
Skomentuj
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.