Dobre logo to bardzo ważny element dla każdej firmy. Czy zastawialiście się kiedyś, jakie przekazy mogą kryć się w zwykłych (na pierwszy rzut oka) symbolach? Przed Wami 20 interesujących znaków firmowych znanych, lub mniej znanych firm, które mają w sobie ukryte tajemnice.
Tour de France
Żółte koło w logo znanego wyścigu kolarskiego „Tour de France” wraz z literami „R” i „O” tworzy postać kolarza.
Gillette
Zwróćcie uwagę na ostre cięcie przy literach „G” oraz „i” – podobno symbolizuje ono precyzję i ostrość żyletek od firmy Gillette.
Pinterest
Pinterest to serwis społecznościowy, w którym można „przypiąć” materiały z przeróżnych stron www. Słowo „pinterest” utworzono ze słów „pin” (pinezka) oraz „interest” (zainteresowanie). Zwróćcie uwagę na literę P – symbolizuje właśnie pinezkę.
Sheleter
Organizacja charytatywna „Shelter” zajmuje się pomaganiem i zapewnieniem noclegu osobom bezdomnym. Słowo „Shelter” oznacza schronienie, a litera „h” w napisie symbolizuje dom.
Pittsburgh Zoo
W logo „Pittsburg Zoo” dostrzec można nie tylko goryla i lwa – na dole drzewa pluskają się dwie ryby 🙂
Cisco
Założona w San Francisco firma wyraźnie odwołuje się swoją nazwą do miejsca powstania. Pionowe kreski w logo symbolizują most Golden Gate – ikonę miasta.
Koelner Zoo
W logo ogrodu zoologicznego z Kolonii łatwo zauważyć słonia, żyrafę i nosorożca, jednak mało kto wie, że znajdują się tam również dwie wieże katedry – jest ona jednym z symboli miasta.
Washington Capitals
Washington Capitals to amerykański klub hokejowy z siedzibą w Waszyngtonie, który występuje w lidze NHL. Bardzo łatwo zauważyć orła, czyli symbol USA. Na dole widać natomiast kopułę Kapitolu – najważniejszego budynku w stolicy USA.
Northwest Airlines
W starym już logo linii lotniczych podzielono literę W, tak by stworzyła literę „N” oraz małą strzałkę, która wskazuje kierunek północno-zachodni (north-west).
Yoga Australia
Na pierwszy rzut oka to tylko kobieta ćwicząca jogę. Przyjrzyjcie się uważnie, a zobaczycie zarys kontynentu australijskiego, pomiędzy jej ręką a uniesioną nogą.
Formuła 1
Ten symbol nie zaskoczy żadnego fana F1. Postronny widz może jednak nie zauważyć jedynki pomiędzy literą „F” i czerwoną smugą.
Sony Vaio
Znana marka laptopów Sony Vaio również ukryła ciekawostkę w swoim firmowym znaku. Pierwsze dwie litery symbolizują falę sygnału analogowego, a kolejne dwie wyglądają jak 1 i 0 – sygnał cyfrowy.
Egg & Spoon
Poniżej logo restauracji Egg & Spoon (Jajko i Łyżka) – na pierwszy rzut oka to czarna litera „e” na białym tle. Jeśli przyjrzycie się dokładnie zobaczycie, że pusta przestrzeń symbolizuje jajko i łyżkę 🙂
Baskin Robbins
Baskin Robins to firma sprzedająca lody. W logo ukryto cyfry „3” oraz „1”, które symbolizują 31 smaków oferowanych przez firmę 🙂
FedEx
Strzałka pomiędzy literami „E” oraz „x” symbolizuje, że firma zawsze idzie do przodu (szybkość i niezawodność firmy kurierskiej).
Amazon
Żółta strzałka w logo firmy Amazon symbolizuje, że można tam kupić wszystko od A do Z. Podobno ma również symbolizować uśmiech zadowolenia na twarzy klienta.
Hope for Children
W logo fundacji Hope for Children pomagające dzieciom w Afryce ukryto dziecko patrzące na dorosłego, oraz kształt kontynentu afrykańskiego.
Spartan Golf Club
Na pierwszy rzut oka logo Spartan Golf Club przedstawia postać golfisty. Jest też drugie znaczenie, czyli odwołanie do podobizny spartańskiego wojownika.
Families / Marriage
Litery „iii” w logo Families symbolizują rodzinę. W logo Marriage zwrócone do siebie litery „R” symbolizują małżeństwo.
Galleries Lafayette
Paryskie Galerie Lafayette jednoznacznie odwołują się do najsłynniejszego symbolu stolicy Francji – połączone litery „t” to nic innego niż Wieża Eiffla.
Zobacz też: Jak zaczynały największe korporacje
za 9gag
Skomentuj
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.