Otwarte granice sprawiają, że sprzedaż i wysyłanie towarów do innych krajów jest proste jak nigdy. Dotyczy to nie tylko handlu w krajach Unii Europejskiej, ale również spoza Europy. Planując sprzedaż międzynarodową, należy podjąć decyzję o stworzeniu własnego sklepu internetowego albo skorzystaniu z portalu typu marketplace. Co jest lepszym rozwiązaniem?
Zalety posiadania własnego e-sklepu
Sprzedaż międzynarodowa (https://www.idosell.com/pl/sprzedaz-miedzynarodowa/) to wielka szansa na duży wzrost klientów, a tym samym zysków. Aby jednak tak się stało, należy dotrzeć do klienta z ofertą i zachęcić go do skorzystania z asortymentu. Podstawą jest posiadanie swojego „miejsca w internecie”, w którym prezentowane będą produkty. Własny sklep internetowy pozwala stworzyć w pełni spersonalizowane miejsce, w którym można sprzedawać produkty, ale również tworzyć i umieszczać treści blogowe, co pozwala budować wizerunek marki oraz jest niezbędne do prowadzenia działań SEO. Projektując własny e-sklep, można stworzyć platformę ściśle dopasowaną do indywidualnych potrzeb w zakresie funkcjonalności czy grafiki. Można z łatwością samodzielnie dodawać w nim produkty i treści. Stworzenie własnego sklepu internetowego wiąże się zazwyczaj z poniesieniem jednorazowego wydatku związanego ze stworzeniem platformy oraz coroczną opłatą za serwer i domenę. Nie ma konieczności płacenia abonamentu albo prowizji za sprzedaż produktów, jak ma to miejsce w przypadku platform typu marketplace. Wszelkie działania SEO i marketingowe są prowadzone bezpośrednio na stronę docelową, którą jest sklep. To pozwala kreować wizerunek własnej marki, a nie budować prestiż innym, większym portalom.
Konto na marketplace – korzyści
Sprzedaż międzynarodowa prowadzona we własnym e-sklepie to rozwiązanie, które zapewnia wiele korzyści. Alternatywą może stać się jednak korzystanie z platform typu marketplace. To duże serwisy, w których klienci – firmy sprzedające rozmaite towary – mogą oferować swój asortyment. To szczególnie polecane rozwiązanie dla osób, którym zależy na czasie – założenie konta w takim serwisie zajmuje zazwyczaj kilka chwil, a po dopełnieniu wszystkich formalności można od razu zacząć sprzedawać produkty. Nie ma potrzeby samodzielnego tworzenia strony czy grafiki – wszystko jest już gotowe i wystarczy zamieścić na stronie swoją ofertę produktową. Minusem tego rozwiązania jest konieczność ponoszenia opłat – w zależności od rodzaju platformy mogą to być miesięczne abonamenty albo opłaty za każdy sprzedany towar. Atut stanowi natomiast możliwość łatwego dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jest to znacznie łatwiejsze w przypadku marketplace niż przy wejściu na rynek z zupełnie nową marką i własnym e-sklepem.
Artykuł sponsorowany, powstał przy współpracy z idosell.com
Skomentuj
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.