TRUE or FALSE żywnościowe - Zalajkowane.pl
Nowe!

TRUE or FALSE żywnościowe

Jajka podnoszą nam poziom złego cholesterolu – FALSE

Jajko jest to jeden z najbardziej polecanych składników pokarmowych, który możemy dodać do naszego jadłospisu. Jest świetnym i zdrowym źródłem białka oraz tłuszczu. Zawiera cholesterol, lecz taki który jest nam potrzebny, abyśmy mogli wytwarzać odpowiednią ilość testosteronu. Posiada do tego witaminy A,D,E,K i witaminy z grupy B oraz takie składniki mineralne jak selen, potas, magnez, żelazo, wapń, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

jajka

fot. pexels.com



Powinniśmy ograniczyć spożywanie soli – TRUE

Sól jest potrzebnym składnikiem w naszej diecie, lecz jej nadmiar jest przyczyną zatrzymywania wody w naszym organizmie, co może doprowadzić do wzrostu wagi i tycia. Zalecane spożycie soli w ciągu dnia to 5 gramów, czyli jedna płaska łyżeczka.

sól

fot. pexels.com



Nie jedz czarnej końcówki od banana – FALSE

Z pozoru wygląda nieapetycznie, a do tego pojawiają się zazwyczaj obawy, że ta końcówka może zawierać w sobie bakterie czy pasożyty, które zaszkodzą naszemu zdrowiu. Nic bardziej mylnego. Prawda jest taka, że możemy śmiało ją spożywać, co do koloru, to po prostu tak wygląda naturalny proces dojrzewania banana.

banany

fot. pexels.com



Cebula i czosnek pomogą w walce z przeziębieniem – TRUE

Te dwa warzywa nie bez powodu noszą nazwę ,,naturalnych antybiotyków’’. Za ich sprawą pozbędziemy się wirusów w naszym organizmie oraz wzmocnimy układ odpornościowy. Do innych zalet warto dodać to, że opóźniają procesy starzenia. Nie licząc niezbyt przyjemnego zapachu, który powstaje po ich spożyciu, korzyści płynące z dodania tego duetu do naszej diety są naprawdę ogromne.

cebula i czosnek

fot. pexels.com



Przy odchudzaniu trzeba zrezygnować z ziemniaków – FALSE

Ziemniaki wcale nie są wysoko kaloryczne (100g=77kcal), są za to niezwykle sycące. Ich plusem jest fakt, że zawierają w sobie cenne składniki odżywcze np. magnez, potas, błonnik, witaminę C oraz PP. Jeśli zależy nam na lepszej sylwetce, to warto zrezygnować z frytek, które są smażone na głębokim tłuszczu, a ziemniaki przygotowywać tradycyjnie bądź piec w piekarniku.

ziemniaki

fot. pexels.com



Nie należy obierać jabłka ze skórki – TRUE

W skórce znajduje się wiele składników mineralnych pektyn, które oczyszczają nasz organizm oraz neutralizują szkodliwe substancje. Obecnie w rolnictwie używana jest duża ilość pestycydów, które osadzają się na owocach, dlatego pamiętajmy, aby przed zjedzeniem umyć dokładnie jabłko pod bieżącą wodą.

jabłka

fot. pexels.com



Lepiej wybrać ciemne pieczywo niż białe – TRUE

Zdecydowana prawda. Najlepiej spożywać żytnie, razowe, bądź chleb na zakwasie. Białe pieczywo jest ubogie w błonnik oraz witaminy i minerały. Pamiętajmy, aby podczas zakupów zwracać uwagę na jego opis. Główne składniki jakie powinny się na nim znajdować to: mąka, sól i woda. Inne ulepszacze, które są na etykiecie będą dla naszego organizmu zbędne i nie wpłyną pozytywnie na stan naszego zdrowia.

ciemne pieczywo

fot. pexels.com



Warzywa mrożone posiadają mniej witamin niż świeże – FALSE

Wyjątkiem od tej reguły są zjedzone prosto z krzaka bądź ogródka. Jednak w sklepach znajdują się takie, które mają kilka dni, a z upływem czasu warzywa tracą swoje wartości odżywcze. W mrożonkach stosowana jest metoda szybkiego zamrażania, dzięki czemu znacznie minimalizowane są straty witamin w nich zawartych.

warzywa

fot. pexels.com



Wypicie rano wody z cytryną pozytywnie wpłynie na twój organizm – TRUE

Dzięki temu małemu trikowi, swój dzień rozpoczniesz od oczyszczenia organizmu, poprawienia trawienia, przyspieszenia metabolizmu oraz dużej dawki energii. Przy systematycznym stosowaniu tej zasady, twoja skóra będzie w jeszcze lepszej kondycji, gdyż sok z cytryny powoduje, że staje się ona promienna i jasna.

woda z cytryną

fot. pexels.com




Wpis, który właśnie przeczytałeś, bierze udział w naszym konkursie. Dołącz do zabawy!

Konkurs zalajkowane.pl

2 komentarze

    Skomentuj