Kupowanie części samochodowych w sieci na podstawie opinii e-klientów - Zalajkowane.pl
Nowe!

Kupowanie części samochodowych w sieci na podstawie opinii e-klientów

Musisz naprawić samochód albo przygotować go na nowe warunki pogodowe, np. poprzez zmianę opon z letnich na zimowe? Chcesz wygodnie, bez wychodzenia z domu kupić nowe części samochodowe? Z naszego poradnika dowiesz się, dlaczego warto wczytywać się w opinie innych internautów i gdzie ich szukać.

opinie klientów

fot. adobestock



Jakich opinii szukać przed zakupem części samochodowych?

Jeżeli naprawę swojego auta zawsze powierzasz specjaliście, możesz poprosić go o cenne rady. Trudno oczekiwać, że wskaże Ci zaufany e-commerce z częściami samochodowymi. Za to na pewno poradzi, jakich części szukać. To tym ważniejsza informacja, że nie wszystkie części do aut muszą być wyprodukowane przez wytwórcę Twoich czterech kółek. Czasem warto postawić na sprawdzone części zamienne z logo innych producentów. Nikt nie wie tyle o ich jakości i niezawodności, co specjaliści zajmujący się samochodami. Elektryk, mechanik czy diagnosta samochodowy, do którego masz zaufanie, to doskonała baza wiedzy i źródło informacji.

Tematyczne fora internetowe i grupy w mediach społecznościowych skoncentrowane wokół zagadnienia naprawy czterech kółek to również skarbnica cennych wskazówek. Kiedy zostanie Ci już polecony konkretny producent części do auta, opon czy wycieraczek, sprawdź, które sklepy mają je w swojej ofercie. Potem zgłębiaj temat recenzji konkretnych e-sprzedawców.

Gdzie szukać opinii o e-sklepach z częściami samochodowymi?

  1. Porównywarki cen, takie jak Ceneo. Działają one w taki sposób, że po wpisaniu nazwy produktu w pole wyszukiwania przed Twoimi oczami pojawi się lista e-commerce, w których możesz je kupić. Poza ceną artykułu w każdym z e-sklepów widoczne będą również koszty dostawy, a także recenzje produktu i opinie użytkowników o konkretnych sprzedawcach internetowych.
  2. Duże platformy e-commerce, np. Allegro. Warto skorzystać z recenzji Allegrowiczów, nawet jeśli wolisz zrobić zakupy poza platformą, bezpośrednio w sklepie internetowym. Możliwość pozostawienia opinii o zakupach tuż po otrzymaniu towaru sprawia, że wielu e-klientów pisze nie tylko o samym produkcie, lecz także o jakości obsługi przez sprzedawcę i sposobie dostawy.
  3. Serwisy z opiniami, m.in. https://www.gowork.pl. Z recenzji dowiesz się wiele o oferowanych częściach do aut i podejściu e-sprzedawcy do klientów. Korzystając np. z GoWork.pl, zwróć uwagę, kto wystawia opinię. W lewym górnym rogu każdego komentarza znajduje się data jego zamieszczenia, a tuż pod nią informacja, kto go napisał – klient, kandydat do pracy czy pracownik.
  4. Tematyczne fora internetowe. Możesz wybrać jedną z dróg albo skorzystać z obu. Po pierwsze, zadaj nowe pytanie i czekaj na opinie forumowiczów. Po drugie, przeszukaj istniejące wątki na forum – być może temat części, których szukasz, został już tam opisany, a razem z nim pojawiły się opinie o sklepach internetowych.
  5. Grupy na Facebooku skoncentrowane wokół określonego zagadnienia. Można uznać je za rodzaj nowoczesnych forów internetowych. Przefiltruj historię wpisów na grupie. Jeżeli nie znajdziesz nic pomocnego, po prostu zadaj nowe pytanie.
  6. Strona firmy (tzw. fanpage) na Facebooku. Opinie o e-sprzedawcy znajdziesz obok danych firmy. Przeczytaj także, jak sklep internatowy komunikuje się z klientami. Zwróć uwagę zwłaszcza na komentarze niezadowolonych klientów. Chęć rozwiązania problemu i przyjemne nastawienie do klienta działają na korzyść sprzedawcy.
  7. Wizytówka Google. Recenzje znajdziesz obok informacji o lokalizacji siedziby e-sklepu i formach kontaktu.
  8. Strona sklepu internetowego. Możliwość oceniania zazwyczaj dotyczy konkretnych artykułów, dlatego szukaj opinii od razu na karcie produktu, który chcesz kupić. Być może znajdziesz komentarze, w których mowa również o obsłudze klienta i dostawie.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje zakupy w sieci będą udane, sprawdź opinie w kilku źródłach. Dowiesz się z nich nie tylko wiele o samym produkcie, lecz także o jakości obsługi klienta przez e-sklep i szybkości doręczenia przesyłki.

Skomentuj