Nowe!

Proste, domowe testy sprawdzające ogólny stan zdrowia

Prawdopodobnie większości z nas wydaje się, że wystarczająco dbamy o zdrowie – zdrowo się odżywiamy, ruszamy się, ograniczamy spożywanie szkodzących nam używek. I w związku z tym wizyta w gabinecie lekarskim wydaje się bezcelowa i znajdujemy mnóstwo wymówek, aby odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość badania profilaktyczne. Absolutnie tego nie pochwalamy i namawiamy do regularnych, zalecanych w zależności od wieku i kondycji badań profilaktycznych. Ale mamy też i polecamy wykonanie kilku prostych testów, które pomogą sprawdzić, czy nasza kondycja jest w szczytowej formie. 

1. Sprawdźcie swoje oczy

Oddal się na 3-4 kroki od monitora, zamknij na chwilę oczy, a następnie spojrz na obrazek powyżej najpierw jednym okiem, potem drugim. Przyjrzyj się, czy niektóre linie wydają się ciemniejsze, a inne jaśniejsze? Jeśli tak, umów się z lekarzem okulistę, ponieważ może to wskazywać na astygmatyzm.

2. Sprawdź elastyczność ciała

Usiądź na podłodze i rozprostuj nogi przed tobą. Spróbuj dotknąć dłońmi palców nóg, nie zginając ich w kolanach. Jeśli robisz to z łatwością, jesteś dość elastyczny! Jeśli nie, zacznij ćwiczyć jogę, pilates, albo pływanie, żeby poprawić elastyczność Twojego ciała. Im bardziej jesteśmy elastyczni, tym łatwiej będziemy w stanie zapobiegać chorobom stawów. 

3. Sprawdź swoje serce

Usiądź w ciszy i spokoju na 5 minut, aby uspokoić swoje ciało. Połóż palce prawej ręki na wewnętrznej stronie nadgarstka lewej ręki i znajdź swój puls. Mierz tętno przez minutę odliczając liczbę uderzeń. Dla dorosłych i dzieci od ponad dziesięciu lat, 60-100 uderzeń na minutę jest uważane za prawidłowe. Jeśli uderzeń jest mniej, albo więcej, możesz mieć problemy z ciśnieniem krwi. W takim wypadku koniecznie skonsultuj swoją obserwację z lekarzem.

4. Sprawdź, czy masz prawidłowe krążenie krwi

Wlej zimną wodę do szklanki, a następnie zanurz palce w wodze na około 30 sekund. Jeśli czubki palców staną się białe lub nawet będą sine po schłodzeniu, może to oznaczać problemy z krążeniem krwi. Odwiedź lekarza pierwszego kontaktu i powiedz mu o swoich spostrzeżeniach.

5. Sprawdź swoje drogi oddechowe

Zapali zapałkę i trzymając ją w palcach, wyciągnij rękę przed siebie, najdalej jak możesz. Wciągnij głęboko powietrze przez nos, a następnie wypuść przez usta, starając się zdmuchnąć płomień podczas wydechu. Jeśli nie uda ci się to podczas pierwszej, albo drugiej próby, być może masz osłabiony układ oddechowy. Palenie tytoniu, siedzący tryb życia lub choroba dróg oddechowych może być tego przyczyną. Wiesz, co masz zrobić.

6. Sprawdź przepływ płynów w Twoim organiźmie

Naciskaj na spody stóp używając do tego kciuka. Jeśli zobaczysz wgłębienie w miejscu, na które uciskałeś, utrzymujące się kilka sekund po tym, jak odstawiłeś palec, Twoje ciało może mieć problem z retencją płynów. Zrezygnuj z soli w swojej diecie i unikaj przetworzonej żywności. To z pewnością pomoże zrównoważyć płyny w organizmie.

7. Sprawdź tarczycę

Zamknij oczy i wyciągnij ramiona przed siebie. Rozłożone palce na boki i poprosić kogoś, aby umieścił cienki arkusz papieru na dłoni. Jeśli zauważysz, że kawałek papieru drży, oznacza to, że to drżą Twoje. To z kolei może być oznaką problemów z tarczycą. Czas udać się do specjalisty, który oceni stan tarczycy.

źródło: davidwolfe.com

Skomentuj