Nowe!

Poniedziałkowy motywator Litki część 3

Zalajkowani, jeśli spytacie mnie jak skutecznie i szybko spalić tkankę tłuszczową, odpowiem: Trening HIIT – liczy się nie liczba spalonych kalorii a to jak mocno jesteście w stanie nakręcić swój metabolizm. Trening HIIT jest treningiem interwałowym polegającym na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń wraz z wysiłkiem o umiarkowanej intensywności. Trening możemy oprzeć na dowolnym rodzaju ćwiczeń wytrzymałościowych jak i siłowych. Przykładowo trening może wyglądać na minucie sprintu oraz minucie truchtu przez dwadzieścia minut. Możemy taki trening wykonać również na rowerze, skakance, wykrokach, podskokach, przysiadach czy pompkach. Czas takiego treningu musimy ustalić indywidualnie jednak nie powinien on przekraczać trzydziestu minut.

To skuteczny rodzaj treningu dla osób chcących szybko spalić tkankę tłuszczową i poprawić swoją kondycję. Jest dużo lepszym rozwiązaniem niż statyczne ćwiczenia cardio a jego wykonanie zajmuje nam mniej czasu.

Poniżej przedstawię przykładowy plan HIIT dla osoby początkującej.
• Zacznijmy od trzydziestu sekund intensywnego wysiłku oraz dwóch minut odpoczynku.
• Trening powinien potrwać nie dłużej niż dwadzieścia minut i wykonujmy go trzy razy w tygodniu.
• Zacznijmy od rozgrzewki – pajacyki, wymachy, trucht.
• Następnie wykonujemy przez trzydzieści sekund przysiady po czym przez dwie minuty truchtamy w miejscu. Czynność powtarzamy do momentu wybicia na zegarku dwudziestu minut treningu.
• Po naszych prostych ćwiczeniach wykonujemy rozciąganie.

Z biegiem czasu gdy nasza kondycja zacznie się polepszać powinniśmy wydłużać okres intensywnego wysiłku oraz skracać czas odpoczynku.

Zapraszam na moje profile na Instagramie, oraz na Facebooku. Moje poprzednie poniedziałkowe motywatory znajdziecie tu (część 1) oraz tu (część 2).

fot: Archiwum prywatne

One Comment

Skomentuj