Nowe!

Poniedziałkowy motywator Litki część 2

Zalajkowani ludzie. Wielu z Was boi się postawić pierwszy krok na drodze do zmian. Nie wie kiedy i jak zacząć. Ja też borykałem się z tym problemem. Bałem się, że sobie nie poradzę, zostanę wyśmiany lub poprzez brak odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń zrobię sobie krzywdę. Wtedy warto zaczerpnąć pomocy, skonsultować się lub wykupić kilka lekcji u trenera personalnego. Pamiętajcie, że inwestycja w Was samych to najważniejsza inwestycja w życiu, więc jeśli decydujesz się pójść na siłownie, musisz mieć odpowiednio przygotowany plan działania i warto zrobić to rozsądnie i pod okiem ludzi z doświadczeniem. To wszystko sprawi, że zaoszczędzisz dużo czasu krążąc na siłowni po omacku. Zapewni Ci bezpieczny i skuteczny start. Ze swojej strony zaproponowałbym trening ogólnorozwojowy jeśli jesteś osobą początkującą.

Poniżej kilka przykładowych ćwiczeń jakie możesz wykonać na siłowni:
1. Zacznijmy od treningu na wolnych ciężarach. Izolowany ruch na maszynie nie jest najlepszym rozwiązaniem dla osób początkujących. Od samego początku trzeba nałożyć nacisk na naukę odpowiedniego ruchu podczas ćwiczeń wielostawowych. Połóżmy się na ławce płaskiej tak by pośladki i łopatki przylegały do ławeczki. Całe stopy powinny przylegać do podłoża. Ściągamy łopatki, łapiemy pewnie sztangę na takiej szerokości by przy opuszczeniu do klatki ramiona tworzyły z przedramionami kąt prosty. Podczas opuszczania sztangi wykonujemy głęboki wdech. Powietrze wydychamy przy wyciskaniu sztangi.

2. Jeśli chcemy popracować nad szerokością swoich pleców to nie ma drugiego lepszego ćwiczenia niż tradycyjne podciąganie na drążku. Dla osób, które mogą mieć problem z wykonywaniem odpowiedniej ilości powtórzeń, zaleca się pomoc z gumą lub trenerem. Chwytamy drążek nachwytem, szeroko. Podczas podnoszenia się, łokcie powinny wędrować wzdłuż ciała. Nabieramy powietrze i kończymy ruch na w momencie kiedy drążek będzie na wysokości naszej brody. Na górze wypuszczamy powietrze i kontrolując ruch opuszczamy się. Nogi podczas podciągania najlepiej mieć lekko ugięte w kolanach.

3. Stopy ustawiamy nieco szerzej niż barki. Z tej pozycji wykonujemy wykrok jednej nogi w przód do momentu w którym nasze kolano po dotknięciu podłogi będzie miało kąt prosty. Noga, która zostaje z tyłu, utrzymuje się na palcach. Podczas wykonywania wykroku, nabieramy powietrza. Wracamy do pozycji wyjściowej i wykonujemy ruch drugą nogą.

fot: Archiwum prywatne




Należy pamiętać by każdy plan treningowy był dobrany indywidualnie wg potrzeb danej osoby oraz dostosowując go do schorzeń, kontuzji lub ograniczeń ruchowych. Powyżej opisałem Wam kilka ćwiczeń z wielu jakie mogą znaleźć się w Waszych planach treningowych.

Ostatnio naszła mnie taka refleksja, że niektórzy boją się swoich marzeń. Specjalnie stawiają sobie poprzeczkę, której nawet nie chcą przeskoczyć bo… co dalej? No właśnie, niektórym udaję się spełnić marzenia, kupić samochód, dom, zdobyć czyjeś serce itp. ale co dalej? Przerasta ich to? Boją się? Zaczynają się gubić zamiast zacisnąć zęby, stanąć przed lustrem i mocno wykrzyczeć “dam radę nieść swój krzyż”. Życie nauczyło mnie by nigdy się nie poddawać, nawet gdy sytuacja jest ciężka to wierze, że Bóg wybrał właśnie mnie, bo wie, że jestem silny i poradzę sobie z tym! Nigdy się nie poddawaj w walce o swoje marzenia a gdy uda Ci się już dojść do celu to nie spoczywaj na laurach tylko dalej idź do przodu. Każdy z nas popełnia błędy, one kształtują nasz charakter, najważniejsze by nie powielać ich więcej.

Nigdy dość!

Zapraszam na moje profile na Instagramie, oraz na Facebooku. Mój poprzedni poniedziałkowy motywator znajdziecie tutaj.

fot: Archiwum prywatne

2 komentarze

Skomentuj