Nowe!

Piloci zdradzają jak radzić sobie z jet lagiem

2 / 2

#5 Zainwestuj w opaskę na oczy

Stewardessa Britney Wilson uważa, że najważniejsze są opaski na oczy. Upewnij się, że masz taką przy sobie podczas długiego lotu, żebyś mógł ją włożyć oszukując swoje ciało, że jest noc i trzeba iść spać. „Jeżeli jesteś bardzo zmęczony, ustaw budzik na 40-minutową drzemkę i upewnij się, że nie będziesz spał dłużej. Mnie taka drzemka wystarcza, żeby wytrzymać do nocy, gdziekolwiek jestem.”

jak radzić sobie z Jetlagiem

fot: metro.co.uk



#4 Jedz posiłki o zwyczajowych godzinach

Ten plan sprawdza się tylko przy krótkich podróżach, ale jednym ze sposobów pokonania jet laga jest jedzenie posiłków o stałych porach, nawet jeżeli oznacza obudzenie się na śniadanie o 3:00 nad ranem, mówi pilotka Chloe Harrison. Tym sposobem, nie trzeba się przestawiać na normalny czas po powrocie do domu. Przy dłuższych podróżach jednak warto jest dostosować się do lokalnego czasu.

#3 Po nocnym locie nie śpij dłużej niż 3 godziny

Stewardessa Olivia Humphrey mówi jak poradzić sobie z nocą zarwaną na lot i nie przespać całego kolejnego dnia. Sugeruje, że zamiast tego wystarczy 3-godzinna drzemka. „Cykl snu trwa 1,5 godziny, więc staram nie budzić się w jego środku. Ustawiam sobie budzik na 3-godzinną drzemkę i staram się nie spać dłużej.”

#2 Odpuść sobie kofeinę

Mimo, że chęć sięgnięcia po espresso jest ciężka do zwalczenia, kiedy czujesz się wykończony, piloci i stewardessy zgodnie twierdzą, że kofeina nie jest dobrym pomysłem.

Stewardessa Camille John mówi: „Ograniczam spożycie kofeiny, bo mimo że filiżanka kawy da mi krótkiego kopa energii, później uniemożliwi mi zaśnięcie.” Zamiast kawy pij dużo wody, a przed zaparz sobie herbaty rumiankowej, która pomoże ci zasnąć.

#1 Najważniejsze, to nie panikować

Nie trudno, żeby widmo zbliżającego się jet laga spędzało sen z powiek. Stewardessa Rebecca Wadsworth początkowo martwiła się tym, że nie będzie zasypiać o właściwej porze, lub spać odpowiednio długo, przez co jeszcze trudniej było jej zasnąć.

Najlepszym wyjściem było przestać się martwić, czy zaśnie i czy właściwie postępuje. Skupiła się na tym, by w ciągu 24 godzin przespać z nich 8, nie ważne czy będzie to w nocy, czy o 14:00. Mimo, że wskazówki dotyczące ćwiczeń, jedzenia i snu są ważne, równie ważne jest skupienie się na odprężeniu i spędzeniu dnia najnormalniej jak to możliwe.

Zobacz też: Lotnicze ciekawostki, czyli jak się kiedyś latało

Palenie na pokładzie samolotu


źródło: dailymail.co.uk

Skomentuj