Nowe!

Eko-billboardy walczą ze smogiem!

Toyota postawiła na bardzo ciekawą formę reklamy swojego ekologicznego modelu o nazwie Mirai, który napędzany jest wodorem. 37 eko-billbooardów będzie oczyszczać powietrze, a w ciągu miesiąc pochłoną tyle toksycznych tlenów azotu, ile produkuje 5285 samochodów. Tlenki azotu to jeden z głównych składników kwaśnych deszczy i smogu, który uważa się za 10 razy bardziej toksyczny od tlenku węgla, czyli czadu. Kampania zorganizowana została wspólnie z Clear Channel Outdoor Americas, a eko-billboardy wykorzystywane będą od 3 kwietnia do 28 maja. 37 billboardów o łącznej powierzchni ponad 2300 m2, rozstawionych będzie w Los Angeles i San Francisco.

Eko-billboardy (fot. materiały prasowe)




Proces oczyszczania powietrza jest możliwy dzięki specjalnej powłoce zawierającej tlenek tytanu. W reakcji ze światłem, wilgocią i powietrzem powłoki, tlenki tytanu stają się katalizatorem. Autorem przełomowego rozwiązania jest firma PURETi.

„Toyota nieustannie poszukuje nowych rozwiązań wspierających ochronę środowiska. Kiedy Clear Channel Outdoor Americas pokazał nam swoje rozwiązanie, uznaliśmy, że to świetny sposób na realizację naszych celów” – powiedział Mark Angelacos, główny manager ds. zaawansowanych technologii Toyota Motor North America. Dodał także, że nowa kampania dostarcza Toyocie Mirai – samochodowi, który ma wprowadzić epokową zmianę – środek wyrazu, który w praktyce stosuje ideę przyświecającą twórcom pionierskiego auta na wodór.

Toyota Mirai to pierwszy samochód na wodór produkowany masowo. Ekologiczny samochód oferuje zasięg 550 kilometrów, możliwość zatankowania do pełna w niecałe cztery minuty i zerową emisję spalin. Toyota Mirai jest napędzana energią elektryczną, która powstaje z reakcji wodoru z tlenem. Jedynym efektem ubocznym tej reakcji jest para wodna. A sam samochód wygląda tak:

Toyota Mirai (fot. toyota.com)

Toyota Mirai (fot. toyota.com)

Toyota Mirai (fot. toyota.com)

Skomentuj