Nowe!

10 najlepszych ,,poprawiaczy nastroju”

Lato pomału odchodzi w zapomnienie a pogoda za oknem przestaje rozpieszczać. Przed nami kilkanaście chłodnych, mokrych i mroźnych tygodni. Nic więc dziwnego, że większość z nas już teraz doświadcza uczucia obniżonego nastroju i spadku motywacji. Dobrze jest odkryć kilka prostych sposobów na to, by odzyskać chęć do działania i pozbyć się chandry. Wybierz te, które w Twoim przypadku działają najlepiej i sięgaj po nie jak najczęściej.

#1. Zadzwoń do kogoś z kim dawno się kontaktowałaś/kontaktowałeś. Czasami w natłoku codziennych obowiązków brakuje nam czasu na to, by zadbać o relacje. Zdarza się, że myślimy o kimś, wiemy że dobrze byłoby się do niej/niego odezwać, ale zawsze coś stanie nam na przeszkodzie. Znajdźmy w ciągu dnia chwilę na rozmowę z kimś bliskim. Jeśli dodatkowo jest w naszym życiu ktoś, kto potrafi zarazić nas optymizmem nie czekajmy ani chwili.

rozmowa telefoniczna

fot: pexels.com




#2. Wykonaj zadanie, które zawsze odsuwasz na bok. Czy jest w Twoich myślach coś co powinnaś/powinieneś zrobić, ale zawsze pojawia się coś pilniejszego? Może ta czynność związana jest bezpośrednio z Twoją osobą, ale czujesz, że inne sprawy są ważniejsze a Ty możesz poczekać? Wykonaj dziś zadanie z samego końca Twojej listy. Najprawdopodobniej poprawi to Twój komfort i Twoje samopoczucie.

#3. Domknij niezamknięte sprawy. Czy zaczęłaś/zacząłeś robić coś czego z jakiegoś względu nie skończyłaś/skończyłeś? Może zabrakło czasu albo chęci. Teraz nieustannie siedzi to z tyłu Twojej głowy i nie pozwala w pełni cieszyć się spokojem. Dokończ to co zaczęłaś/zacząłeś. Bardzo prawdopodobne, że uczucie dumy i ulgi poprawi Twój nastrój.

#4. Włącz odpowiednią muzykę. Nie taką przy której chce Ci się płakać nawet kiedy jesteś w dobrym humorze. Niech to będzie fajny, energiczny, motywacyjny kawałek, który masz chęć nucić razem z wokalistą. Zwiększ głośność, wsłuchaj się w muzykę i spróbuj zatańczyć tak jak tańczy się tylko wtedy kiedy nikt nie patrzy 🙂

muzyka

fot: pexels.com




#5. Rusz się. Ruch to najlepszy zastrzyk dobrej energii. Nie ważne czy odpalisz ulubiony trening na You Tube, pójdziesz pobiegać czy poskaczesz na skakance. Pozytywne zmęczenie doskonale wpływa na nasze samopoczucie.
trening

fot: pexels.com




#6. Spotkaj się z kimś. Pójdź na kawę z przyjaciółką czy na piwo z bratem. Odpręż się, uśmiechnij. Narzekanie, biadolenie i smutek zostaw w domu a najlepiej gdzieś po drodze żeby już do nich nie wracać. W dobrym towarzystwie czas płynie szybciej a złe myśli rozpraszają się i ulatniają.

#7. Kup sobie coś nowego. To nie musi być wielka rzecz za którą zapłacisz miliony. Ważne żeby nowy zakup sprawił Ci radość. Co z tego, że nie jest praktyczny czy niezbędny? Najważniejsze, że podoba się Tobie. Nowa książka, piżama czy świecznik. Pomyśl na co chciałabyś/chciałbyś wydać dzisiaj parę groszy. Sam spacer po sklepach i oglądanie produktów doskonale Cię odstresuje. Jeśli nie masz jednak możliwości żeby wyjść z domu zrób zakup przez internet. Samopoczucie poprawi się dwukrotnie. Raz przy wyborze i składaniu zamówienia, drugi tuż po wizycie kuriera 😉

#8. Zjedź coś dobrego. Znajdź w internecie przepis na wyjątkowo smaczne danie. Kup potrzebne składniki i działaj. Poczuj się przez chwile jak Magda Gessler albo Wojciech Amaro. Włóż serce w danie, które przygotowujesz, zadbaj o jego estetyczny wygląd na talerzu i delektuj się jego smakiem z lampką ulubionego wina w ręku.

jedzenie

fot: pexels.com




#9. Zrób coś dla siebie. Od tak po prostu. Pójdź do kina na film, który sam/sama wybierzesz, przeczytaj fajną książkę, włącz ulubiony kabaret, wybierz się do kosmetyczki albo zrób sobie domowe spa. Doceń siebie. Zrelaksuj się, odpręż się, odpocznij. Chociaż przez chwilę pomyśl tylko o sobie.

#10. Znajdź coś z czego możesz się cieszyć, uśmiechnij się. Kiedy wszystko w koło złości smuci i przytłacza poszukaj rzeczy, które przynoszą Ci radość. Nigdy nie jest w naszym życiu tylko źle. Spróbuj choć raz zamiast problemu wyolbrzymić szczęście, skupić się na jaśniejszej stronie życia. Uśmiechnij się do siebie w lustrze, uśmiechnij się do Pani z warzywniaka czy przypadkowego przechodnia. Pamiętaj, że to co wychodzi od nas bardzo szybko do nas wraca.

dobry nastrój

fot: pexels.com




Autorką tego wpisu jest Magdalena Skiba. Szczęśliwa żona, mama Karola i jego młodszej siostry Hani. Od zawsze i na zawsze związana z dziećmi. Z wykształcenia, zawodu, wyboru i zamiłowania – logopeda oraz pedagog. Wieczna studentka z ogromną potrzebą działania. Wbrew pozorom kobieta z trudnym charakterem walcząca każdego dnia o lepszą siebie, szczęśliwy dom i wypełnioną miłością rodzinę. Oddana żona i matka nie zapominająca przy tym o sobie. Sprawdź jej bloga parentingowego OchKarol.

Skomentuj